Hotels & Restaurants

Op Weg naar Gastvrijheid

Voor veel reizigers is het een opluchting als zij de ingang van hun hotel zien: na een lange reis hebben ze eindelijk hun bestemming bereikt. Tijd om te ontspannen en met hun familie te genieten van de vakantie. Zakenreizigers kunnen eindelijk genieten van een moment rust om zich voor te bereiden op hun bijeenkomsten of hoeven even niet de professionele zakenman of -vrouw uit te hangen, maar kunnen gewoon zichzelf zijn. Op dezelfde manier betekent de aankomst bij een restaurant dat u kunt gaan genieten van die heerlijke maaltijd waar u zich zo op verheugde, uw lege maag kunt vullen en kunt gaan genieten van een avond met familie of vrienden. In het bedrijfsleven betekent het betreden van een restaurant vaak de bezegeling van een succesvolle zakelijke overeenkomst.

Als zodanig is de ingang van een hotel of restaurant een mobiliteitspunt dat toegang biedt tot een gastvrij omgeving; een plaats waar u zich kunt ontspannen en kunt bijtanken. In tegenstelling tot de meeste mobiliteitspunten, zoals luchthavens of kantoorgebouwen, waar het de bedoeling is om verschillende bezoekersstromen van elkaar te scheiden en in verschillende richtingen te sturen, draait het bij de ingang van een hotel of restaurant juist om het samenbrengen van mensen.

Ingangsontwerp

De deur die toegang biedt tot een hotel of restaurant, speelt een belangrijke rol bij het creëren van een aangenaam klimaat bij de ingang of in de lobby. Omdat bezoekers de hele dag door het hotel verlaten, is het een grote uitdaging om binnen een aangename temperatuur te handhaven; elke keer dat een traditionele schuif- of klapdeur wordt geopend, ontsnapt namelijk de geconditioneerde binnenlucht, wat leidt tot onaangename tocht. Het 'altijd open, altijd gesloten'-principe van een draaideur kan deze tocht helpen voorkomen en helpt tevens lawaai en stof buiten te houden, zodat niets de aandacht kan afleiden van de sfeer die u creëert in uw lobby.

Uitstraling

De uitstraling van de ingang is zeer belangrijk bij het bereiken van de doelstellingen voor het mobiliteitspunt dat de lobby van het hotel of restaurant vormt. Het ontwerp van een ingang moet het merk en de strategie van het hotel of restaurant uitstralen en bezoekers duidelijk maken wat zij kunnen verwachten: een klassieke deur voor een historisch hotel, een moderne en trendy vormgeving voor een designhotel en een relaxte en ontspannen uitstraling voor een boetiekhotel.

Benieuwd?

Meer dan een eeuw geleden, in 1908, plaatsten wij onze eerste draaideur in een hotel. Sindsdien hebben de oplossingen van Boon Edam geholpen om de ingang van honderden hotels en restaurants vorm te geven, waaronder het Wynn Casino en Hotel in Macau (Hongkong), het Bonefish Grill-restaurant in Las Vegas (VS) en het nieuwe Fletcher Hotel in Amsterdam.

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw hotel of restaurant, neem dan gerust contact met ons op. 

Contacteer Ons

Boon Edam BVBA

 

Vragen? Neem gerust contact met ons op.

 

 

© Royal Boon Edam International B.V.